خانه تکنولوژي تولید لوله های علمک پلیمری مقاوم در برابر زلزله

تولید لوله های علمک پلیمری مقاوم در برابر زلزله

توسط مدیر سایت
0 نظرات
polymer Natural Gas equipment

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: با همکاری و انجام پروژه پژوهشی بین شرکت گاز استان ایلام و دانشگاه علم و فرهنگ تهران، برای اولین بار در کشور لوله های علمک پلیمری مقاوم در برابر زلزله ساخته شد.

 مهندس “عباس شمس اللهی” اظهار کرد: با توجه به لرزه خیز بودن اکثر نقاط کشور، مقاوم بودن زیر ساختهای خدمات شهری و روستایی در هنگام بروز بلایای طبیعی امری ضروری است.
وی گفت: استان ایلام نیز با بیش از ۱۰۰ گسل محلی یکی از مناطق با میزان زلزله خیزی بالا می باشد و در چند سال گذشته نیز با وقوع زمین لرزه های متعدد در منطقه، شاهد افزایش لرزه خیزی بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: علمک های گازرسانی فعلی در تمامی ساختمان های نوساز و قدیمی در مناطق شهری و روستایی بمب‌های خاموشی هستند که در حین زلزله و یا پس از آن با ریزش آوار بر روی آنها دچار شکستگی و نشت گاز و در بسیاری از موارد منجر به انفجار و آتش سوزی شده و خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورند.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: پیدا کردن راه حلی مناسب که به کمک آن بتوان خسارت ناشی از آن حوادث علمک گاز در مواقع بروز بلایای طبیعی و مخصوصاً زلزله را به حداقل رساند، منجر به افزایش سطح ایمنی در حین وقوع و یا پس از آن می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت:در این راستا پروژه پژوهشی با عنوان ” بررسی، تحلیل و ساخت لوله های علمک پلیمری مقاوم در برابر زلزله ” در شرکت گاز استان ایلام تصویب و  پس از موافقت مدیریت پژوهش شرکت ملّی گاز ایران  اجرا شد.
شمس اللهی افزود: پس از اجرای پروژه و با توجه به نتایج بدست آمده و صحه گذاری آنها از طریق ساخت نمونه و انجام آزمون در گارگاه، مشخص شد، استفاده از تقویت کننده های کامپوزیتی پلیمری برای بهبود عمر و ایمنی علمکهای گاز در شرایط کاری عادی و همچنین شرایط وقوع زلزله و آسیب ریزش آوار، یک روش کاملا علمی و عملی با صرف هزینه معقول است.

وی ضمن تشکر از همکاری روسای واحدهای داخلی شرکت گاز استان در به ثمر رساندن این پروژه ماندگار، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد ابلاغ این طرح از سوی شرکت ملی گاز جهت استفاده از این دستاورد در تمامی شرکت‌های گاز استانی و اقصی نقاط شهرها و روستاهای کشور باشیم.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است