خانه اقتصادینرخ ها و نمودارها قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای عرضه در بورس کالا تا 30 آذر 99

قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای عرضه در بورس کالا تا 30 آذر 99

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی بر اساس نرخ دلار نرخ دلار 256528.5  ریال اعلام شد.

 

نرخ و قيمت

دانلود لیست قیمت پایه محصولات پتروشیمی

به نقل از دنیای اقتصاد: قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا درحالی اعلام شد که دو سیگنال، یعنی رشد قیمت‌های جهانی و افزایش ناچیز میانگین ماهانه بهای نیمایی ارز، زمینه‌ساز سبزپوش شدن اکثر گروه‌های کالایی پتروشیمیایی‌ها شد. بهای ارز در معادله کشف نرخ روز گذشته با ۰۹/ ۰ درصد افزایش نسبت به قیمت ۱۶ آذر ظاهر شد و به قیمت ۲۵ هزار و ۶۵۲ تومان رسید. این درحالی است که دیگر اهرم اصلی تعیین نرخ پایه یعنی قیمت‌های جهانی روند صعودی خود را حفظ کرده و سبب افزایش بهای پایه اکثر محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا شده‌اند. بازه رشد قیمت مواد اولیه پلیمری بین یک تا ۵/ ۵ درصد را نشان می‌دهد. بیشترین افزایش قیمت مربوط به پلی‌پروپیلن نساجی بوده که هفته جاری با قیمت پایه ۲۸ هزار و ۹۸۵ تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

در رده‌های بعدی افزایش قیمت پایه نیز پلی‌اتیلن‌های گرید بطری قرار دارند که رشد نزدیک به ۵ درصدی را تجربه کردند. البته کاهش قیمت برای تعداد محدودی از محصولات پلیمری نیز دیده می‌شود و پلی‌استایرن معمولی و مقاوم هفته جاری را با کاهش ۶۸/ ۲ و ۷۱/ ۰ درصدی نرخ پایه پشت سر می‌گذارند. اما در بین محصولات شیمیایی بازه تغییرات قیمت پایه وسیع‌تر بود. به‌طوری که اسید استیک با ۸۲/ ۱۶ درصد رشد بیشترین افزایش قیمت پایه را ثبت کرد. در مقابل تولوئن دی ایزو سیانات با افت ۷۷/ ۵ درصدی، بهای ۴۹ هزار و ۲۰ تومانی را تجربه کرد. افزایش بهای پایه محصولات پتروشیمیایی نشان می‌دهد در بین دو سیگنال افزایشی معادله کشف نرخ پایه، همچنان نرخ‌های جهانی محرکی قدرتمندتر به شمار می‌روند و سکاندار رشد قیمت‌های پایه محصولات این بازار هستند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است