خانه علمی پژوهشی ساخت پلاستیک مقاوم و سازگار با محیط زیست

ساخت پلاستیک مقاوم و سازگار با محیط زیست

توسط مدیر سایت
0 نظرات
strong Plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: تولید پلاستیک از مواد سازگار با محیط زیست به جای نفت خام و گاز طبیعی در سال‌های اخیر در دستور کار محققان قرار گرفته است. اما تولید این نوع مواد پلاستیکی چالش‌هایی نیز دارد که یکی از آنها مقاومت کمتر پلاستیک‌های زیستی در برابر گرما است. محققان دانشگاه آکرون با غلبه بر این چالش، پلاستیکی سازگار با محیط زیست تولید کرده‌اند که حتی در صورت ریختن آب جوش در آن آسیب نمی‌بیند.

strong Plastic

این پلاستیک علاوه بر دوام کافی، انعطاف بالایی نیز دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده این پلاستیک اسید پلی لاکتیک است که با هزینه کمی قابل تولید است و قبلاً برای تولید پوشش‌های بسته بندی مواد غذایی و بطری نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. اما در برابر دمای زیاد مقاوم نیست و حداکثر می‌تواند تا ۶۰ درجه سانتیگراد دوام بیاورد.

به گفته دکتر مسعود رضوی که هم اکنون در مقطع پست دکترای دانشگاه ویسکانسین مشغول به تحصیل است، برای حل این مشکل تغییراتی در ساختار مولکولی اسید پلی لاکتیک انجام شد و میزان درهم تنیدگی آن در زمان تولید پلاستیک افزایش یافت.

وی که تا مقطع فوق لیسانس در رشته پلیمر در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بوده می‌گوید باید برای کسب اطمینان از سمی نبودن این پلاستیک بررسی‌ها و آزمایش‌های بیشتری صورت بگیرد.

منبع:مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است