خانه علمی پژوهشی کاهش انتشار کربن با کمک شیشه‌هایی که از جنس چوب

کاهش انتشار کربن با کمک شیشه‌هایی که از جنس چوب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
wood glass

مرجع پلیمر در بازار ایران: گرم کردن و خنک کردن خانه، هزینه دارد و استفاده از مواد ناکارآمد در ساختمان می‌تواند انتشار کربن را افزایش دهد اما شاید به لطف نسل جدیدی از مواد ساختمانی، این مواد ناکارآمد نیز اصلاح شوند.

گروهی از پژوهشگران “وزارت کشاورزی آمریکا”(USDA)، ماده‌ای شبیه به شیشه ابداع کرده‌اند که تقریبا می‌توان گفت که به طور کامل از درخت ساخته شده است. پژوهشگران باور دارند این ماده موسوم به “چوب شفاف”(transparent wood)، محکم‌تر، ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر از شیشه است و از نظر حرارتی نیز کارآیی بیشتری دارد.

wood glass

این ماده، یک ابداع پرمنفعت است که مورد توجه چندین گروه پژوهشی در سطح جهان قرار گرفته و آنها نیز برای ارائه چنین موادی تلاش می‌کنند.

فرآیند تولید شیشه‌های معمولی، با انتشار کربن زیادی همراه است و به محیط زیست آسیب می‌رساند.

پژوهشگران وزارت کشاورزی آمریکا در مقاله پژوهش خود اظهار داشتند که کارآیی حرارتی چوب شفاف آنها، پنج برابر بیشتر از شیشه معمولی است.

در ساخت این ماده جدید، از چوب “درخت بالسا”(Balsa Tree) استفاده شده که محکم است و به سرعت رشد می‌کند.

چوب در یک وان مخصوص حاوی سفیدکننده، اکسید می‌شود و سپس یک پلیمر مصنوعی به آن نفوذ می‌کند. ماده به دست آمده نه تنها شفاف است، بلکه مانند پلاستیک عمل می‌کند. این ماده می‌تواند پیامدهای محیطی را بهتر از شیشه تحمل کند و بدون تکه تکه شدن، خم می‌شود.

این پژوهش، در “Journal of Advanced Functional Materials” به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است