خانه اقتصادی پیشبینی افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی

پیشبینی افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
India Petrochemical Plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: کارشناسان صنعت نفت و گاز در یکی از میزگردهای کنفرانس سالانه نفت آسیا-اقیانوسیه (APPEC 2020) روز سه‌شنبه (25 شهریورماه) اعلام کردند که افزایش تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی همچنان ادامه خواهد یافت اما به دلیل استفاده بیشتر از مواد بازیافتی به عنوان ماده اولیه، به نظر می‌رسد این بخش در زمینه دریافت خوراک نتواند کمک شایانی به صنایع بالادستی نفت و گاز کند.

India Petrochemical Plant

ماریا ویکتوریا زینگونی، مدیر بخش بازرگانی و مواد شیمیایی و رئیس واحد برق و گاز شرکت اسپانیایی رپسول در این باره گفت: تقاضای برای محصولات پتروشیمی در دهه‌های آینده ادامه می‌یابد و ما در آینده نزدیک شاهد اوج مصرف نخواهیم بود.

با این اوصاف، کارشناسان صنعت پتروشیمی بر این باورند که نحوه تولید پتروشیمی‌ها در آینده به طور چشمگیری تغییر می‌کند و آنها برای تامین خوراک خود پشتیبانی محدودی از بخش بالادست نفت خواهند داشت.

مایکل اسپیتزبارت، معاون امور نفت خام و مدیریت ریسک شرکت اتریشی اوم‌ام‌وی گفت: امروز، ما دارای نسبت مواد اولیه سوخت‌های فسیلی حدود 98 درصد هستیم ، بنابراین تقریباً همه مواد اولیه صنعت پتروشیمی از منابع جدید تأمین می شود.

وی ادامه داد: بی‌گمان مواد اولیه بازیافتی بیشتری به زنجیره ارزش وارد می‌شود. مطالعات انجام شده توسط مشاوران برآورد می‌کنند که این نسبت در بلندمدت به 60 درصد می‌رسد، بنابراین بی‌شک روند باید به سمت اقتصاد دایره‌ای باشد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است