خانه تکنولوژي نانوپوشش اصلاح‌کننده آسفالت با قابلیت افزایش ۲۵۰ برابری مقاومت سطحی

نانوپوشش اصلاح‌کننده آسفالت با قابلیت افزایش ۲۵۰ برابری مقاومت سطحی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آسفالت پی وی سی

مرجع پلیمر در بازار ایران: در شهر کنت، به‌صورت آزمایشی یک نانوپوشش اصلاح‌کننده که روی سطح آسفالت قرار می‌گیرد، مورد استفاده قرار گرفت تا با آسفالت معمولی مقایسه شود. استفاده آزمایشی این محصول در جاده‌ها و باند فرودگاه، حاکی از افزایش ۲۵۰ برابری مقاومت سطح آسفالت در برابر خستگی بوده است.

شرکت امی، پیمانکار بزرگراه، به همراه شورای شهر کنت قصد دارند تا از یک اصلاح‌کننده آسفالت با فرمولاسیون نانو موسوم به جیپیو که توسط شرکت ایتالیایی اترکمیکا (Iterchimica) تولید می‌شود به‌صورت آزمایشی استفاده کنند. شرکت امی قراراست این اصلاح‌کننده آسفالت را برای شهر کنت استفاده کند.

آسفالت پی وی سی

این استفاده آزمایشی بخشی از برنامه انجمن مدیران محیط‌زیست، اقتصاد، برنامه‌ریزی و حمل و نقل است که بودجه آن توسط وزارت حمل و نقل تامین شده‌است.

در این برنامه، مقرر شده تا ۳۵۰ متر از جاده ایست‌هیل در دارتفورد با اصلاح‌کننده آسفالت جیپیو پوشش داده شود و در کنار آن یک آسفالت معمولی نیز قرار داده شود تا بتوان در ادامه عملکرد آسفالت دارای اصلاح‌کننده نانو را با آسفالت معمولی مورد مقایسه قرار داد.

اصلاح‌کننده پلیمری

جیپیو یک اصلاح‌کننده پلیمری بوده که حاوی گرافن است که به‌عنوان یک نوع پلاستیک بسیار سخت شناخته می‌شود. این پوشش روی سطح آسفالت‌ها در چند سایت مختلف از جمله جاده‌ها و باند فرودگاه به‌صورت آزمایشی استفاده شده‌است.

اولین استفاده آزمایشی از این محصول، سال گذشته در بریتانیا انجام شد. محصول جیپیو که توسط شرکت اترکمیکا ساخته می‌شود، محصول سه سال تحقیق و توسعه بوده و با همکاری شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) و دانشگاه میلان به سرانجام رسیده است. گرافن مورد استفاده در این اصلاح‌کننده، توسط شرکت دایرکتا پلاس تولید می‌شود که یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گرافن و محصولات گرافنی است.

آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که جیپیو مقاومت سطح جاده را در برابر خستگی بیش از ۲۵۰ برابر افزایش می‌دهد.

دیوید اوگدن، مدیر شرکت امی در این باره گفت: ما همیشه به دنبال راه‌حل‌های جدید و نوآورانه برای ارائه بهترین ارزش افزوده به مشتریان هستیم. بنابراین، خوشحالیم که با اترکمیکا همکاری داریم. با استفاده از این فناروی به‌عنوان بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری، می‌توانیم آسفالت بادوام بیشتری ایجاد کنیم که در نهایت موجب افزایش امنیت بیشتر برای مردم و طول عمر بالاتر جاده‌ها می‌شود و این موضوع روی سفر‌های مردم تاثیرگذاشته و همچنین با کاهش تولید گاز گلخانه‌ای به محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

فدریکا جیاناتاسیو در پایان خاطرنشان کرد: از شرکت اترکمیکا، در تولید این محصول از گرافنی موسوم به G+ که توسط دایرکتا پلاس تولید می‌شود، استفاده شده‌است.

منبع: دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است