خانه تکنولوژي ماسک نانو با قابلیت شستشو در آب جوش و الکل و استفاده مجدد تا ۲۰ بار

ماسک نانو با قابلیت شستشو در آب جوش و الکل و استفاده مجدد تا ۲۰ بار

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Mask

مرجع پلیمر در بازار ایران: ماسک نانویی در چین با قابلیت شستشو و استفاده مجدد ساخته شده‌است. این ماسک در آب جوش و الکل شستشو و ضدعفونی شده و مجددادوباره استفاده می‌شود.

Polymer Mask

ماسک صورت قابل شستشو با کمک فناوری‌نانو توسط یکی از شرکت‌ها در چین ساخته شده‌است. این ماسک با توجه به تقاضای بازار برای ماسک و برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ساخته شده‌است. تولیدکنندگان این ماسک معتقداند که این نوع ماسک بعد از چند بار شستشو نیز قابلیت فیلتر کردن هوا را دارد.

محققان در سراسر جهان سعی در ایجاد ماسک‌های قابل شستشو دارند که بتوان آنها را دوباره استفاده کرد و در عین حال، فیلتر کردن ویروس‌ها با این ماسک‌ها بعد از شستشو نیز ادامه داشته باشد.

در ماه فوریه، یک شرکت چینی شروع به تولید ماسک‌های قابل شستشو کرده است، ماسک‌هایی که دارای غشاء نانویی بوده و می‌تواند ویروس‌ها را فیلتر کند.

این شرکت که در شانگهای قرار دارد می‌گوید که این ماسک‌های قابل شستشو را می‌توان تا ۲۰ بار شست و بعد از شستشو نیز تا ۹۵ درصد از ذرات ۰٫۳ میکرون را فیلتر می‌کند.

کمیته اقتصادی و فناوری شانگهای می‌گوید که این ماسک N۹۵ جدید که با فناوری‌نانو تقویت شده، بعد از ضدعفونی کردن تا ده بار قابل استفاده است.

طبق گفته مقامات این شرکت، ماسک تولید شده از نفوذپذیری هوایی بالایی برخوردار بوده و در عین حال ضدآب است. سازنده این ماسک مدعی است، کسی که طولانی مدت از این ماسک استفاده کند، احساس نمی‌کند که دهانش مرطوب شده‌است.

در داخل این ماسک، یک غشاء نانوالیاف نازک وجود دارد که می‌تواند ۹۵ درصد از ذرات به قطر ۰٫۰۷۵ میکرو را فلیتر کند، این در حالی است که قطر ویروس کرونا در حد ۰٫۱ میکرون است.

تولیدکنندگان دریافته‌اند که این ماسک بعد از تمیز کردن و ضدعفونی کردن با الکل و آب جوش، قادر است تا ۲۰ بار دوباره استفاده شود، هر چند که توصیه می‌شود بیش از ده بار مورد استفاده مجدد قرار نگیرد. این ماسک می‌تواند ۲۰۰ ساعت مداوم استفاده شود که این میزان توانایی کارکرد، ۲۰ برابر بیشتر از ماسک‌های معمولی است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است