خانه علمی پژوهشی رقابت محققان کشور با رقیب چینی در حوزه قالب گیری صنایع لاستیک سازی و تایر

رقابت محققان کشور با رقیب چینی در حوزه قالب گیری صنایع لاستیک سازی و تایر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Tire

مرجع پلیمر در بازار ایران: تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان رها سازهای پلیمری برای کاربرد در قالب گیری صنایع لاستیک سازی و تایر خودروها را در کشور بومیا سازی کردند ودر رقابتی نفس گیر با رقیب چینی موفق شدند سهم قابل توجهی از بازار کشور را این محصول خود اختصاص دهند.

Tire

معصومه نوجوان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه‌های دولتی و با هدف بومی سازی و تهیه دانش فنی محصولات جدید شیمیایی و پلیمری، فعالیت دارد، گفت: این شرکت همچنین تولیداتی در زمینه تولید افزودنی‌های صنعت لاستیک و پلاستیک به ویژه رهاسازها و روان کننده‌ها دارد.

وی تولید رها سازها (Releasing Agents) یا واکس‌های جداکننده را از محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: واکس‌های جدا کننده ترکیبات شیمیایی هستند که یک لایه مسطح، خنثی، نازک و همگن روی سطح قالب ایجاد می‌شود و مشکلات ناشی از چسبیدن قطعه به قالب را قبل و بعد از ولکانیزاسیون مرتفع می‌کند.

نوجوان ادامه داد: رهاسازهای با ساختار غیر سیلیکونی  بر خلاف رهاسازهای سیلیکونی، به دلیل ساختار شیمیایی خود قادر به  فرآیند رهاسازی هستند و سطح چربی روی قطعه و قالب به جا نمی‌گذارند، این موضوع سبب می شود که قطعات تولیدی بتوانند پس از تولید مستقیما وارد فرآیندهای بعدی نظیر رنگ کاری، چسب کاری و عملیات تکمیلی دیگر که روی قطعه لازم است انجام شود و نیاز به مرحله شستشو با آب و مواد شوینده از بین می‌رود به این ترتیب سیکل تولید کاهش یافته و قیمت نهایی قطعه نیز کاهش می‌یابد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، رها سازهای پلیمری تولید شده در این شرکت را بر پایه آب دانست و ادامه داد: این محصول در صنایع مختلفی مانند لاستیک، پلاستیک و صنعت تایرسازی کاربرد دارد.

به گفته وی، این محصول ایرانی با قیمت حدوداً 60 هزار تومان در هر کیلو عرضه می‌شود ولی نمونه مشابه آلمانی با همان کیفیت، حدود 300 هزار تومان است.

نواجوان در ادامه افزود: رقیب اصلی شرکت یک محصول چینی است که ساختار متفاوتی با این محصول دارد، کارخانه‌های صنعتی کمی تردید دارند تا از محصول ایرانی به جای محصول چینی که سال‌ها کاربرد داشته، استفاده کنند، این مسئله یک رقابت نفس‌گیر را میان این شرکت و واردکنندگان محصول چینی به وجود آورده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است