خانه اقتصادی کاهش بی سابقه قیمت محصولات زنجیره پلی‌استر در قاره کهن

کاهش بی سابقه قیمت محصولات زنجیره پلی‌استر در قاره کهن

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران:  تازه‌ترین داده‌های موسسه پلاتس نشان داد که قیمت محصولات زنجیره پلی‌استر مانند پارازایلین، مونواتیلن گلیکول، ترفتالیک اسید خالص، زایلن مخلوط ایزومر گرید در پی تبدیل شدن ویروس کرونا به یه پدیده همه‌گیری جهانی (پاندمیک) به پایین ترین سطح خود رسید.

پلی‌اتیلن ترفتالات، محصولی که در پایین‌دست ترین زنجیره پلی‌اتیلن‌ها تولید می‌شود، از نخستین محصولاتی است که رکورد سقوط قیمت را ثبت کرده است.

در پی کاهش قیمت محصولات پایین‌دستی، قیمت پلی‌اتیلن ترفتالات به صورت بطری به 740 دلار برای هر تن عرضه به صورت FOB  شمال شرق آسیا و 760 دلار به ازای هر تن برای عرضه به صورت FOB جنوب شرق آسیا در روز 18 مارس رسید.

قیمت ثبت شده برای این محصول، پایین‌ترین قیمت از زمان آغاز ارزیابی پلاتس از بازارهای پتروشیمی در 13 فوریه سال 2006 میلادی به شمار می‌آید.

یک بازرگان شمال شرق آسیا در این باره گفت: در پی کاهش رفت‌وآمدها به دلیل گسترش ویروس کرونا، مصرف امسال به پایین‌تسن سطح خود در چند سال گذشته می‌رسد.

قیمت پارازایلین برای عرضه به صورت CFR به مقصد تایوان به پایین‌ترین سطح خود و 496 دلار و 33 سنت به ازای هر تن رسید که این عدد پایین ترین قیمت از زمان آغاز محاسبات پلاتس در چهارم آوریل سال 2005 میلادی است.

کاهش قیمتی در زنجیره محصولات پلی‌استری به دلیل نگرانی درباره رکود اقتصادی جهان است و اصلی‌ترین دلیل آن به گسترش ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک پیده همه‌گیری جهانی بر می‌گردد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است