خانه تکنولوژي شرکت Goodyear تایر دوچرخه با استفاده از گرافن تولید می‌کند

شرکت Goodyear تایر دوچرخه با استفاده از گرافن تولید می‌کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
bicycle-tire

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت گودیر (Goodyear) یکی از تولیدکنندگان برجسته تایر در جهان، با یک تایر جدید دوچرخه که با استفاده از فناوری‌نانو تولید شده، وارد بازار دوچرخه شد. این تایر تقویت شده با فناوری‌نانو برای استفاده در مسابقه‌های مختلف طراحی شده است.

bicycle-tire

تولید تایر دوچرخه با استفاده از گرافن

این شرکت بعد از ۴۴ سال، در سال ۲۰۱۸ تولید لاستیک‌های دوچرخه را از سر گرفت. با بازگشت موفقیت‌آمیز به بازار، این شرکت درصدد بود تا تایرتولید کند که برای المپیک و مسابقه‌های رقابتی مناسب باشد. نام این شرکت مترادف با موفقیت مداوم و عملکرد پیشرو در تمام موتورهای مسابقه‌ای است.

در ساخت تایر ویکتوریا که یک لاستیک استاندارد طلایی است از گرافن استفاده شده است. به گفته گودیر، این لاستیک‌ها برای «سریع‌ترین دوچرخه‌های جهان» طراحی شده‌اند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

به گفته این شرکت در تایر ایگل F۱ که یک تایر با کارایی بالا است، مقاومت غلتکی با استفاده از گرافن کاهش یافته و در نتیجه سایش به آهستگی اتفاق می‌افتد.

در دنیای دوچرخه‌سواری رقابتی، یک مزیت حاشیه‌ای می‌تواند تفاوت چشمگیری در رقابت ایجاد کند. فناوری گرافن، موجب چنین مزیت‌هایی در تایرهای گودیر شده است. فناوری‌نانو به ورزشکارانی که از تایر گودیر استفاده می‌کنند مزیت پنهان می‌دهد. این شرکت در تولید تایرها از سیلیکای کروی (غیربلوری) به‌صورت آمورف استفاده کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده این شرکت، تایرهای تولید شده در گودیر شتاب بیشتر و مقاومت رولینگ کمتر ایجاد می‌کند.

شرکت گودیر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری وسیعی در کارخانه‌های این شرکت در تایوان انجام داده و همچنین کارخانه تایرسازی خود را در چین گسترش داده است.

گودیر در حال آزمایش روش‌های دیگر تولید است تا به یک شرکت توسعه‌دهنده سیلیکا از خاکستر پوسته برنج تبدیل شود.

گرافن به‌عنوان یکی از گزینه‌های بسیار امیدوارکننده در صنعت شناخته می‌شود که به آرامی در حال وارد شدن به محصولات مختلف صنعتی است. از این ماده در تولید تلفن‌های همراه، هدفون، ادوات هوشمند پوشیدنی، تصفیه آب و حسگر استفاده شده است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است