خانه تکنولوژي اختراع نوعی لنز هوشمند که میتواند زمان بروز دو اخلال مرسوم چشمی، رنگ خود را تغییر دهد

اختراع نوعی لنز هوشمند که میتواند زمان بروز دو اخلال مرسوم چشمی، رنگ خود را تغییر دهد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
لنز تماسی

مرجع پلیمر در بازار ایران: گاهی اوقات داشتن تشخیص درست در خصوص مشکلات چشمی، کار چالش برانگیزی برای چشم طبیبان به شمار می رود. دانشمندان” آکادمی علوم چین”( CAS)، نوعی لنز هوشمند اختراع کرده اند که میتواند زمان بروز دو اخلال مرسوم چشمی، رنگ خود را تغییر دهد.

لنز تماسی

این لنز که اولین نمونه از نوع خود است، با استفاده از نوعی هیدروژل قابل تجزیه زیستی ابداع شده که پلیمری موسوم به” pHEMA” را شامل می شود. فیلسوفان در ابداع این لنز، از هیچ نوع پیگمنت اضافه ای استفاده نکرده اند.

پلیمر pHEMA معمولاً به رنگ قرمز درمی آید. زمانی که این پلیمر روی چشمی قرار می گیرد که به خشکی غیرعادی دچار شده، طی ۲۵ دقیقه، تغییراتی نانوساختاری نسبت به سطح پایین رطوبت نشان می دهد و به بازتاب نور آبی می پردازد.

این لنز هوشمند میتواند مشکلاتی مثل آب سیاه را هم تشخیص دهد. زمان بروز این مشکل، فشاری که به هیدروژل وارد می شود، نانوساختارهای آنرا تغییر و تحول می دهد و لنز را به رنگ سبز درمی آورد.

پروفسور” دو ژوئمین”( Du Xuemin)، دانشمند ارشد این پروژه خاطرنشان کرد:این پژوهش، یک ابزار پوشیدنی جدید و هوشمند را عرضه می دهد که میتواند مشکلاتی مثل خشکی و فشار بالای چشم را هشدار بدهد. عرضه این لنز میتواند به طراحی نسل جدیدی از ابزار پوشیدنی منجر شود که توانایی بررسی چشم انسان و بیماری های مختلف را دارند.

این لنز، اولین لنز با قابلیت تغییر رنگ نیست که تا به حال ارائه شده است. قبل از این هم نمونه هایی از لنز اختراع شده اند که توانایی تغییر رنگ دارند و مشکلاتی من جمله  دیابت (Diabetes) را هشدار می دهند.

این پژوهش، در مجله” Journal of Materials Chemistry” به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است