خانه تکنولوژي بومی سازی ساخت و ارائه خدمات دو تجهیز استراتژیک مجتمع های پتروشیمی

بومی سازی ساخت و ارائه خدمات دو تجهیز استراتژیک مجتمع های پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PetroChemical Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران: حسین خطیبی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه ژاپنی‌ها از حدود ۱۰ سال قبل همکاری، فروش و ارائه خدمات اکسترودرها را به صنعت پتروشیمی ایران متوقف کرده و حتی در دوره برجام هم حاضر به از سرگیری همکاری‌ها نشده‌اند، اما اکنون در این حوزه کوچکترین مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: اکسترودرها یک تجهیز مهم و استراتژیک در واحدهای پلیمری صنعت پتروشیمی بوده که هم اکنون بدون نیاز به حضور خارجی ها در این حوزه هم انواع خدمات فنی شامل تعمیرات، تعمیر قطعه و ساخت تجهیز به شرکت های پتروشیمی ارائه می شود.

PetroChemical Technology

وی  از بومی سازی طراحی و ساخت اکسترودرهای مورد نیاز صنایع پتروشیمی خبر داد و افزود: کمپرسورها قلب تولید در مجتمع های پتروشیمی هستند که شرکت های ژاپنی و آلمانی با افزایش تحریم های غیرقانونی فروش و ارائه هرگونه خدمات جانبی، تامین قطعات یدکی را به صنعت پتروشیمی ایران متوقف کرده اند.

خطیبی با بیان اینکه با توقف ارائه خدمات پیش بینی می شد در یک دوره ۳ تا ۵ ساله شاهد کاهش و توقف تولید در اکثر مجتمع های پتروشیمی کشور باشیم، گفت: این در حالسی است که در شرایط فعلی تمامی خدمات جانبی شامل تعمیرات، تامین قطعات یدکی، ساخت، راه اندازی و گارانتی های فنی توسط متخصصان داخلی به شرکت های پتروشیمی ارائه می شود و مدیران پتروشیمی نگرانی بابت کمپرسور ندارند.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه شرکت هایی همچون میتسوبیشی ژاپن، اطلس کپکو و زیمنس آلمان به عنوان مهمترین تامین کنندگان و ارائه خدمات کمپرسورها همکاری خود را با صنایع پتروشیمی ایران به بهانه تحریم متوقف کرده‌اند، گفت: هم اکنون در کنار ارائه تمامی خدمات به دانش فنی طراحی و ساخت کلاس های مختلف کمپرسورها دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه ژاپنی ها از حدود ۱۰ سال قبل همکاری از زمان تحریم هسته‌ای فروش و ارائه خدمات اکسترودرها را به صنعت پتروشیمی ایران متوقف کرده و حتی در دوره برجام هم حاضر به ازسرگیری همکاری ها نشده اند، تاکید کرد: اکنون در این حوزه کوچکترین مشکلی وجود ندارد به طوری که به عنوان مثال در شرکت های پتروشیمی جم، مارون، شازند و … این تجهیزات تامین و بدون حضور خارجی ها بدون کوچکترین مشکلی در حال فعالیت است.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هزینه طراحی و ساخت داخلی کمپرسورها و دستگاه‌های اکسترودر مورد نیاز در صنایع پتروشیمی ۵۰ درصد کمتر از نمونه خارجی عنوان و اظهار کرد: در کنار کاهش وابستگی و ریسک تولید در صنایع پتروشیمی زمینه اشتغال آفرینی پایدار و صرفه جویی قابل توجه ارزی هم فراهم شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است