خانه علمی پژوهشی استفاده از یک پچ پلیمری برای ترمیم بافت آسیب دیده قلب

استفاده از یک پچ پلیمری برای ترمیم بافت آسیب دیده قلب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer patch for heart treatment

مرجع پلیمر در بازار ایران: بعد از وقوع حمله قلبی، برخی از بافت‌های نبض‌دار با بافت‌های آسیب دیده غیرضربان دار جایگزین می‌شوند که این موضوع عملکرد قلب را به خطر می‌اندازد. با این حال پژوهشگران ایرلندی موفق به توسعه یک پچ پلیمری شده‌اند که توسط آن می‌توان این بافت‌ها را ترمیم کرد.

این پچ که توسط  پژوهشگران کالج ترینیتی دوبلین ایرلند توسعه یافته است قرار است به قسمت بیرونی قلب وصل شود و به ناحیه‌ای از بافت زخم متصل شود. پچ مذکور از یک پلیمر کششی رسانا که روی آن با مشی(لایه توری فلزی) از یک پلیمر الکتریکی مجزا به نام “پلی پیرول”(polypyrrole) پوشانده شده، ساخته شده است و این کار از طریق یک فرآیند موسوم به “ذوب الکترورایتنیگ”(melt electrowriting) انجام می‌شود.

امید است که پس از قرار دادن این پچ بر روی قلب، پچ مذکور بتواند سیگنال‌های الکتریکی سلول‌های قلبی اطراف را برداشته و سیگنال‌های آنها را در بین شکاف‌های زخم منتقل کرده و و همراه با قلب، انقباض و انبساط داشته باشد. تاکنون این آزمایش بر روی قطعات جدا شده از بافت بدن حیوانات آزمایش شده است.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Advanced Functional Materials” منتشر شد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است