خانه خبر وعده آدیداس برای استفاده 100% از پلی استر بازیافتی در محصولات این شرکت تا سال ۲۰۲۴

وعده آدیداس برای استفاده 100% از پلی استر بازیافتی در محصولات این شرکت تا سال ۲۰۲۴

توسط مدیر سایت
0 نظرات
addidas plastic ocean

مرجع پلیمر در بازار ایران: آدیداس وعده داده که تا سال ۲۰۲۴ فقط از پلی استر بازیافتی در کفش‌ها و لباس هایش استفاده کند. این شرکت در همین راستا از دو پارچه جدید به نام‌های Primeblue و Primegreen رونمایی می‌کند که تماماً از پلی استر بازیافتی ساخته شده اند.

addidas plastic ocean

پارچه Primeblue از زباله‌های بازیافتی اقیانوس‌ها تشکیل شده و در برخی محصولات آدیداس از جمله کفش‌های Ultraboost به کار خواهد رفت. پارچه Primegreen نیز از دیگر زباله‌های بازیافتی تشکیل شده و حاوی هیچ گونه پلاستیک جدیدی نیست. محصولاتی که این پارچه در آن‌ها به کار رفته اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند.

به گفته آدیداس پارچه‌های Primeblue و Primegreen به این شرکت کمک می‌کنند تا استفاده از پلاستیک‌های غیربازیافتی را به طور کامل کنار بگذارد.

آدیداس قصد دارد در سال جاری میلادی ۵۰ درصد از پلی استر مورد نیاز محصولاتش را از مواد بازیافتی تهیه کند و سال آینده نیز در همکاری با شرکای ورزشی خود در ایالات متحده، تولید لباس‌های ورزشی سازگار با محیط زیست را افزایش دهد؛ بنابراین انتظار می‌رود تعداد بیشتری از تیم‌های هاکی و فوتبال ایالات متحده در سال آینده میلادی با لباس‌های بازیافتی در میادین حاضر شوند.

آدیداس وعده داده تا سال ۲۰۳۰، یعنی چند سال پس از مهاجرت کامل به پلی استر بازیافتی، میزان انتشار کربن را در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. این شرکت امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن را به صفر برساند.

شرکت آلمانی مورد بحث قصد دارد در سال ۲۰۲۰ با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس‌ها ۱۵ تا ۲۰ میلیون جفت کفش تولید کند.

انتقادات گسترده‌ای از صنعت مد به خاطر تأثیرات منفی روی محیط زیست می‌شود. بر اساس آمار‌های سازمان خیریه آکسفام (Oxfam)، این صنعت مسئول انتشار حدوداً ۱۰ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای است.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است