خانه علمی پژوهشی طراحی پلیمری کشسان برای ساخت باطری تجهیزات پوشیدنی

طراحی پلیمری کشسان برای ساخت باطری تجهیزات پوشیدنی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
thermostat wearable

مرجع پلیمر در بازار ایران:  محققان دانشگاه استنفورد یک باتری نرم و کشسان ساختند که برای ذخیره‌سازی توان الکتریکی از نوع خاصی پلاستیک بهره می‌برد.

thermostat wearable

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، استفاده از پلاستیک برای ساخت باتری، ایده جدیدی نیست و برای مدتی در باتری‌های یون لیتیوم نیز از پلیمرها به عنوان الکترولیت استفاده می‌شد اما تاکنون این الکترولیت‌های پلیمری به شکل ژل‌های روانی بودند که امکان نشت آن‌ها به بیرون باتری و بروز آتش‌سوزی وجود داشت.

اکنون محققان پلیمری را طراحی کردند که حالت جامد داشته و کشسان است و البته توانایی انتقال بار الکتریکی را بین دو قطب باتری دارد، این باتری جدید در آزمایشات اولیه با وجود فشرده شدن، خم شدن و حتی تا شدن به میزان دو برابر طول اولیه، توانست به‌ طور مستمر توان یکسانی را در اختیار بگذارد.

نمونه اولیه این باتری به اندازه ناخن شست دست بوده و ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی آن دقیقا نصف باتری‌های متداول با همین ابعاد است. البته محققان در تلاشند تا ظرفیت ذخیره‌سازی باتری افزایش دهند، نمونه‌های بزرگ‌تری از آن را بسازند و کارکرد آن را خارج از آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این باتری جدید، تامین حسگرهای پوشیدنی است که برای ردگیری وضعیت سلامتی و علائم حیاتی روی پوست بدن نصب می‌شوند.

گزارش کامل این تجهیزات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است