خانه تکنولوژي تولید بومی رنگ نانو برای محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس

تولید بومی رنگ نانو برای محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس

توسط مدیر سایت
0 نظرات
RF shielding nano paint

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، رنگ حاوی نانوذرات تولید کرده که خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس دارد. این رنگ برای استفاده در اماکن حساس نظیر فضای بیمارستانی یا نیروگاه‌ها مناسب بوده و می‌تواند افراد یا تجهیزات موجود در این فضاها را در برابر امواج الکترومغناطیس محافظت کند.

RF shielding nano paint
شرکت مهندسی تکنولوژی‌های برتر فرما موفق به تولید رنگ محافظ در برابر امواج الکترومغناطیس شده است. این رنگ‌ها قابلیت اجرا بر دیوار، سقف و کف ساختمان‌های مسکونی یا محیط‌های دارای ادوات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی را دارد.

این رنگ پایه آب بوده و حاوی نانوذرات با خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس در بازه فرکانسی ۸- ۱۲ گیگاهرتز است. استفاده از نانوذرات در این رنگ، سبب کاهش عبور امواج الکترومغناطیس می‌شود که این امواج می‌توانند برای فعالیت‌های زیستی بدن انسان مضر باشند و در محیط‌های دارای ادوات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی، مشکل‌ساز شوند.

امروزه بشر در میان آلاینده‌های متنوعی غوطه‌ور شده‌ که محیط‌زیست پیرامون او را دچار دگرگونی کرده است. این دگرگونی‌های جدید ناشی از پیشرفت فناوری و صنایع در روند اکولوژیکی موجودات زنده اخلال ایجاد کرده است. یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های زیست‌محیطی، امواج الکترومغناطیسی است که به آن آلودگی امواج الکترومغناطیسی گفته می‌شود. محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی در واقع کاهش شدت میدان‌های الکترومغناطیسی در فضا، از طریق مسدود کردن امواج با استفاده از موانع رسانا یا مواد مغناطیسی است. این حفاظت بیشتر برای فضاهایی مانند مراکز داده، بیمارستان‌ها، نیروگاه‌های برق، سایت‌های نظامی و سایت‌های پتروشیمی به دلیل به کار‌گیری ادوات و تجهیزات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی مطرح می‌شود. علاوه بر این در معرض قرار گرفتن بدن انسان به صورت مستمر در برابر این امواج نیز می‌تواند فعالیت زیستی بدن را مختل کند. بر هم زدن فعالیت زیستی بدن می‌تواند منجر به ناراحتی و مشکلات زیادی در بدن شود.

در این محصول، محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی با استفاده از موادی صورت می‌گیرد که با ایجاد یک قفس فارادی میزان امواج الکترومغناطیسی را کاهش می‌دهد. شدت کاهش امواج الکترومغناطیسی به شرایط استفاده، ضخامت، اندازه، حجم، مش‌بندی ساختار شیلد و فرکانس موج وابسته است.

لازم به ذکر است که شرکت مهندسی تکنولوژی‌های برتر فرما پیش از این محصولاتی نظیر نانوسیل، نمگا استون (نوعی چسب نانو)، لاک آکریلیک پایه آب مات و نیمه‌براق و پوشش ضدحریق سیمان را با استفاده از فناوری‌نانو تولید و به بازار عرضه کرده است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است