خانه اقتصادی بهبود تقاضا برای پلی استایرن درآسیا

بهبود تقاضا برای پلی استایرن درآسیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی‌استایرن

مرجع پلیمر در بازار ایران: فعالان عرصه صنعت پتروشیمی در قاره کهن بر این باورند که مرحله نخست توافق تجاری ایالات متحده آمریکا و چین شرایط بهتری را برای اوضاع بازارهای این صنعت در کوتاه مدت فراهم نمی‌کند، در حالی که تعرفه‌های اعمال شده بر برخی محصولات هنوز برداشته نشده است.

پلی‌استایرن

با وجود اینکه در پی مرحله نخست توافق تجاری ایالات متحده آمریکا و چین نقطه عطفی در جنگ تجاری طولانی مدت بین دو اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می‌آید، امضای فاز نخست این توافقنامه پس از ماه‌ها تاخیر گامی بزرگ است، با این حال هنوز تردیدهای پیش‌روی بازار را به‌طور کامل از میان برنداشته است.

محصولات چینی با ارزش 250 میلیارد دلار همچنان با تعرفه 25 درصدی ایالات متحده آمریکا روبه‌رو هستند و کاهش 7.5 درصد تعرفه‌ها بر دیگر محصولات وارداتی آمریکا از چین به ارزش 125 میلیار دلار اعمال می‌شود.

براساس مرحله نخست توافق تجاری واشینگتن و پکن، چین متعهد شده است حداقل 200 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی در بازه زمانی سال‌های 2020 تا 2021 میلادی وارد کند؛ حدود 40 درصد مجموع این رقم شامل کالاهای تولیدی می‌شود که مواد شیمیایی یکی از آن گروه‌هاست.
با این حال، کاهش تنش‌های حاصل از جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا تا حدودی خوش‌بینی‌ها را در بعضی از بازارهای پتروشیمی آسیا افزایش داده است.

همچنین در پی تقویت یوآن در برابر دلار آمریکا، بازار زایلن مخلوط در چین روندی افزایش را شاهد بود.

بر اساس این گزارش ، از آنجا که تعرفه‌های چین برای محموله‌های آمریکا همچنان برقرار است، پکن همچنان به خرید محموله‌های پلی‌اتیلن از تولیدکنندگان در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است