خانه اقتصادیگزارش و تحلیل تحلیلی بر بازار پایه گروه پلیمری

تحلیلی بر بازار پایه گروه پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: نگاهی به آمارهای منتشر شده در بورس‌کالا نشان می‌دهد بازارهای پلیمر و فولاد در ماه‌های اخیر موفق شده‌اند مسیرهای کاهشی که در حجم‌های عرضه و تقاضا در پیش گرفته بودند اصلاح کرده و اکنون در مسیر بهبود قرار گیرند.

Report and analysis

بازار گروه پلیمری

در بازار محصولات پلیمری نیز تقریبا فضایی مشابه با تفاوت‌هایی خاص حاکم است. به‌عنوان مثال با آنکه تقاضا در یک ماه گذشته (۱۸ آذر تا ۱۸ دی) نسبت به ابتدای سال ۱۱ درصد کاهش یافته اما نسبت به دوره شهریور تا مهر ماه ۱۰۰ درصد رشد تقاضا را شاهدیم.

برای عرضه نیز شاهد رشد ۸ درصدی در مقایسه با شهریور و رشد ۱۳ درصدی در مقایسه با ابتدای سال هستیم. کارشناسان بازار معتقدند یکی از مهم‌ترین دلایل برای تغییر جهت در بازار محصولات مختلف پایه اعم از فولاد و پتروشیمی رشد ارزش دلار در بازار است. البته افزایش قیمت دلار به خودی خود روی بازار محصولات فولادی اثر خاصی ندارد اما بازار محصولات پلیمری و شیمیایی را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و با افزایش قیمت‌های پایه متغیرهای اصلی در این بازار دستخوش تغییر می‌شوند اما در هر دو بازار افزایش اختلاف قیمت بین ارز نیمایی و ارز آزاد منجر به جلب توجه واسطه‌ها و فرصت‌سازی برای کسب سود بیشتر خواهد شد و این روند در مسیر حرکتی بازار قابل شناسایی است.

به‌عنوان مثال میزان تقاضا برای محصولات پلیمری در بورس‌کالا در بازه یک ماهه ۱۸ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت ۶۱۷ هزار تن بوده اما این رقم در بازه مهر-آبان به ۲۶۳ هزار تن رسیده است با این حال با رشد قابل‌توجه قیمت ارز میزان تقاضا بار دیگر ناگهان رشد کرد و دو برابر شد و در یک ماه گذشته به ۵۵۰ هزار تن برگشت. این درحالی است که این تحولات تاثیر چندانی روی روند عرضه‌ها نداشته‌اند و عرضه تقریبا در محدوده ۳۸۰ تا ۴۳۰ هزار تن در حرکت است.

منبع: دنیای اقتصاد

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است