خانه اقتصادی صادرات مجدد محصولات پت بطری و نساجی ایران

صادرات مجدد محصولات پت بطری و نساجی ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PET

مرجع پلیمر در بازار ایران: رضا قاسمی‌شهری در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با اشاره به خروج شرکت از زیان در سال گذشته گفت: به‌رغم کاهش قیمت پت تا یک‌سوم قیمت سال قبل، عملکرد تندگویان با تنها ۲۰درصد افزایش تولید به سودآوری این شرکت انجامید. وی که در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی «ایران تکس ۲۰۱۹» با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به ازسرگیری صادرات محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات ایران یادآور شد: با اخذ مجوز و پس از تامین نیازهای داخلی از آبان ماه امسال صادرات محصولات دوباره شروع شده است.

PET

وی تصریح کرد: این صادرات در شرایط بین‌المللی فعلی به افزایش ارزآوری برای اقتصاد کشور کمک می‌کند. وی همچنین با اشاره به ثبت رکورد جدید فروش داخلی پتروشیمی تندگویان گفت: با اجرایی شدن طرح فروش اعتباری به مصرف‌کنندگان واقعی صنایع تکمیلی زنجیره محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات توسط بانک‌ها، در هفته گذشته رکورد فروش هفتگی پتروشیمی تندگویان شکسته شد.

پتروشیمی شهید تندگویان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان همچنین گفت: در معاملات بورس حدود ۱۵ هزار و ۱۱۴ تن محصول به خریداران داخلی عرضه شده است.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید محصول در این شرکت افزود: تولید پتروشیمی تندگویان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰درصدی را تجربه کرده است. وی اضافه کرد: چهار ماه از ماه‌های سال‌جاری امکان تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول به ثبت رسیده که مهرماه امسال بالاترین میزان تولید ماهانه در تاریخ پتروشیمی تندگویان به میزان بالغ بر ۱۱۰ هزار تن محصول به ثبت رسیده است.

قاسمی‌شهری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰ گرید محصول در پتروشیمی تندگویان تولید می‌شود، افزود: تا پایان امسال تولید تجاری سه گرید جدید با هدف متنوع‌سازی سبد محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه تولید اچ‌تی‌پت

وی تصریح کرد: برای سال آینده هم تولید دو گرید جدید در برنامه این پتروشیمی قرار دارد. یکی از گریدهای جدید که به‌زودی تولید تجاری آن آغاز می‌شود «اچ‌تی‌پت» با هدف تامین خوراک صنایع پایین‌دستی تایر و لاستیک است. وی افزود: این محصول نخ لاستیک است که منجر به قطع وابستگی کشور به واردات آن خواهد شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به واردات سالانه حدود ۲۰ هزار تن خوراک نخ لاستیک تصریح کرد: با تولید گرید جدید در پتروشیمی تندگویان علاوه بر بی‌نیازی کامل کشور از واردات، زمینه صادرات یک محصول جدید پس از تامین نیاز داخلی فراهم می‌شود.

وی از احداث یک طرح جدید با ظرفیت تولید ۴۵۰ تن پت نساجی به‌عنوان یکی از برنامه‌های توسعه پتروشیمی شهید تندگویان نام برد و گفت: هم اکنون مجوز احداث این طرح از هیات‌مدیره هلدینگ خلیج فارس اخذ شده و مذاکرات خرید لایسنس و تامین فاینانس با یک شرکت خارجی آغاز شده است. شقاسمی‌شهری همچنین از بررسی ساخت یک طرح جدید «ام‌ای‌جی» خبر داد و گفت: برای نخستین بار این طرح با استفاده از خوراک «متان» احداث خواهد شد که به تامین پایدارتر خوراک این مجمتع پتروشیمی کمک خواهد کرد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است