خانه خبرنمايشگاه ها همایش بین المللی پتروشیمی ایران

همایش بین المللی پتروشیمی ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت

به گزارش آنلاین از مرجع پلیمر در بازار ایران : دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشمی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر نفت ،وزیر امور خارجه و ۹۷ شرکت برتر فعال پتروشیمی جهان از ۲۵ کشور در تهران ساعاتی پیش آغاز شد پلیم پارت گزارش داد : محمد جواد ظریف خاطر نشان کرد امیدواریم در زمان پسا تحریم بتوانیم گام بزرگی در صنعت پتروشیمی برداریم .

، این همایش که جزو مهمترین همایشهای جهان در عرصه پتروشیمی است امروز و فردا در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

در مراسم افتتاحیه این همایش، قرار است معاون اول رئیس جمهور، وزرای امور خارجه و نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرایط جدید ایران در عرصه اقتصادی و سیاسی و نحوه تعامل ایران با سرمایه گذاران خارجی را در فضای بین المللی جدید تشریح کنند.

علاوه بر شرکتهای خارجی که از 25 کشور جهان از جمله استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، کانادا، چین، فرانسه ، انگلیس، آلمان، هلند، قطر، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، هند، انگلیس، آمریکا و اسپانیا حضور دارند 368 شرکت ایرانی هم متقاضی حضور در این همایش مهم بین المللی هستند.

ارتقای معنا دار کمیت و کیفیت شرکت کنندگان خارجی نسبت به همایش یازدهم، نشان دهنده جدی بودن طرفهای خارجی برای حضور در بازار ایران است.

محمدحسن پیوندی معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این باره می گوید: ایران در سطح جهان، تنها کشوری است که تمام ابزار، ظرفیت ها و منابع مورد نیاز برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال را دراختیار دارد، به طوری که هیچ کشوری در جهان این مزیت ها را یکجا در اختیار ندارد.

در ماه های اخیر هیات های زیادی از کشورهای اروپایی و آسیایی به ایران سفر کرده و به مذاکره با طرف های ایرانی پرداختند، اما نکته مهم و قابل توجه اینکه همه آنها به صنعت پتروشیمی نگاه ویژه ای داشتند.

این هیات ها معمولا علاوه بر دیدار و گفت وگو با مقام ها و مسئولان سیاسی و اقتصادی، با فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی آشنا و چشم انداز سرمایه گذاری در این صنعت را رصد می کنند.

ده ها طرح نیمه تمام پتروشیمی در کشورمان وجود دارد که با بهره برداری از آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی با جهش چشمگیری مواجه خواهد شد. براساس گزارش ها، حدود 60 طرح نیمه تمام باقیمانده صنعت از پیشرفت 10 تا 90 درصدی برخوردارند که با راه اندازی آنها، ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی به 120 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

همچنین برای احداث 36 طرح جدید به 41 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که با بهره برداری از آنها ظرفیت تولید سالانه از 180 میلیون تن در سال فراتر خواهد رفت.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است