خانه اقتصادی‏آمارهای کليدی روند رو به رشد مصرف پلاستیک های زیست تخریب پذير تا سال 2020

روند رو به رشد مصرف پلاستیک های زیست تخریب پذير تا سال 2020

توسط مدیر سایت
0 نظرات
زیستی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) بر اساس آخرین آمار بدست آمده از M&M، بازار پلاستیک های زیست تخریب پذیر با رشد حدود 10.8٪ در بازه سال های 2015 تا 2020 روبرو خواهد بود.

با توجه به اين گزارش بازار پلاستیک زیست تخریب پذیر بر اساس نوع شامل PLA، PHA، پلاستیک PBS، بر اساس نشاسته، بازسازی سلولز و PCL بوده و از نظر کاربرد شامل بسته بندی، الیاف، کشاورزی، قالب گیری تزریقی و …می باشد.

واژه زیست تخریب پذیر یا Biodegradable به معنی موادی است که به سادگی توسط فعالیت موجودات زنده به زیر واحدهای سازنده خود تجزیه شده و بنابراین در محیط باقی نمانند. استانداردهای متعددی برای تعیین زیست تخریب پذیری یک محصول وجود دارد که عمدتا به تجزیه 60 تا 90 درصد از محصول در مدت دو تا شش ماه محدود می‌گردد. این استاندارد در کشورهای مختلف متفاوت است. اما دلیل اصلی زیست تخریب پذیر نبودن پلاستیکهای معمول ، طویل بودن طول مولکول پلیمر و پیوند قوی بین مونومرهای آن بوده که تجزیه آن را توسط موجودات تجزیه کننده با مشکل مواجه می‌کند.

پیش بینی رشد اين بازار از بیش از 2.0 میلیارد دلار در سال 2015 به 3.4 میلیارد دلار تا سال 2020 خواهد بود.

PLA: بزرگترین بخش بر اساس نوع

PLA  که بزرگترین بخش از نظر حجم در سال 2015 با سهم بازار بیش از 45.1٪ از کل بازار پلاستیک زیست تخریب پذیر را به خود اختصاص داده همچنان به رشد سریع خود در میان تمام انواع پلاستیک زیست تخریب پذیر ادامه دهد. خواص مکانیکی فوق العاده آن و سهولت فرایند توليد از مهمترين دلايل اين امر می باشند. ولی نظر ارزش، انتظار می رود پلاستیک های ترکیب نشاسته بزرگترین سهم را در بازار در طول دوره پیش بینی به خود اختصاص دهند.

بسته بندی: بزرگترین بخش از نظر کاربرد

کاربری در صنعت بسته بندی، بزرگترین بخش هم از نظر ارزش و هم از نظر حجم را در سال 2015 با سهم بازار بیش از 60.3٪ از کل بازار پلاستیک زیست تخریب پذیر، به خود اختصاص داده است. افزایش استفاده از پلاستیک زیست تخریب پذیر در این کاربرد با افزایش آگاهی های زیست محیطی جامعه نسبت مستقيم داد.

اروپا غربی: بزرگترین مصرف کننده

اروپا غربی بزرگترین مصرف کننده پلاستیک زیست تخریب پذیر در سطح جهان است و بیش از 40.0٪ از بازار جهانی پلاستیک زیست تخریب پذیر در سال 2014 را به خود اختصاص داده است. دليل اصلی رشد بالا در اين منطقه، اجرای دقیق مقررات زیست محیطی که پلاستیک های توليد ی از مواد نفتی را ممنوع کرده است، می باشد.

بازار پلاستیک زیست تخریب پذیر

بازار پلاستیک زیست تخریب پذیر به پنج حوزه کاربردی بزرگ، یعنی بسته بندی، الیاف، کشاورزی، قالب تزریق، و ساير موارد تقسیم شده است. انتظار می رود تقاضا برای استفاده از پلاستیک زیست تخریب پذیر در کاربری قالب گیری تزریقی، شاهد سریع ترین رشد در میان ساير کاربردها باشد. همچنين غرب اروپا بر اساس آمار بزرگترین بازار برای پلاستیک زیست تخریب پذیر در استفاده های پزشکی 2015 خواهد بود.

منبع

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است