خانه علمی پژوهشی حرکت به سوی یک موتور تمام پلاستیکی خودرو

حرکت به سوی یک موتور تمام پلاستیکی خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
موتور پلاستیکی

مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت):

طراحان خودرو و تولید کنندگان آن همواره در تلاش برای جایگزینی قطعات پلاستیکی خودرو با نمونه های اوليه آن بوده اند. دلایل انجام این کار  روشن است:

قطعات پلاستیکی سبک وزن بوده و در عین حال از استحکام مناسب برخوردار می باشند و می تواند به خودروسازان در افزایش MPGs و حرکت در جهت پوشش استانداردهای سخت گيرانه و در حال تشديد CAFE، کمک کنند. برخی قطعات خودرو به آسانی قابليت جايگزينی با مواد سبک وزن پلاستيکي را دارند .

تا کنون خودروسازان راه های ابتکاری و خلاقانه ای برای استفاده از پلاستیک برای جايگزينی اجزاء مختلف خودرو، از جمله پانل های درب، داخل خودرو، و حتی شاسی پیدا کرده اند.

Plastic engine

شرکت Solvay، یک تولید کننده بین المللی،با استفاده از فن آوری های پیشرفته پلیمر، پلاستیکی (Polimotor 2) را توسعه داده است که می تواند جایگزين فلز در موتور خودرو شود.

موتورهای خودرو معمولا به طور کامل از فلز ساخته شده و سنگین ترین بخش در یک ماشین است. Polimotor 2 با هدف توسعه یک موتور با وزن 138-148 پوند (63-67 کیلوگرم)، یا در حدود 90 پوند (41 کیلوگرم) سبکتر از موتور استاندارد امروزی، توليد شده است.

در Polimotor 2 شرکت Solvay، ده  قطعه فلزی موتور  از جمله پمپ آب، پمپ روغن و …  با قطعات ساخته شده از مواد گرمانرم (ترموپلاستیک) با خواص عملکردی بالا جایگزين شده است.
2 Polimoter  حاوی فیبر کربن تقویت شده می باشد، در حالی که Polimotor 1 با استفاده از فایبر گلاس تقویت شده است.

ترجمه و گردآوری توسط مرجع پليمر بازار ايران (پليم پارت)

منبع

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است