خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر معاملات گروه پتروشیمی بورس کالا در هفته سوم

مروری بر معاملات گروه پتروشیمی بورس کالا در هفته سوم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: بورس کالای ایران هفته گذشته نیز میزبان معامله انواع محصولات پتروشیمی بود، کاهش 16.21 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در هفته گذشته از ویژگی‌های مهم بازار پلیمرها بود که موجب شد تا شاهد  رقم معاملاتی نزدیک به 56 هزار و 400 تن ثبت شود.این رقم معاملاتی کمترین رقم ثبت شده در 4 هفته اخیر بود و نشان می‌دهد که بازار در این مدت در یک سیکل نزولی نوسان کرده و حجم معاملاتی هفتگی کاهشی بوده است.

Report and analysis

معاملات گروه پلیمری

البته در این مدت حجم تقاضا رقمی نزدیک به 17 درصد کاهش یافت که می‌توان گفت دلیل اصلی افت حجم معاملات ؛ همین سیگنال مهمی از سمت تقاضا بود. افت قیمت‌های پایه در بورس کالا که به کاهش نرخ در بازار داخلی منجر شد را باید مهمترین دلیل برای کاهش جذابیت خرید و افت تقاضا به شمار آورد.

این در حالی است که حجم معاملات جذاب هفته‌های اخیر موجب شد تا موجودی انبارها افزایش یابد که می‌تواند سرعت‌گیر جدیدی در مسیر رشد حجم معاملات به شمار رود. از ویژگی‌های دیگر معاملات در هفته گذشته می‌توان به کاهش 3.7 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم 90 هزار و 470 تن اشاره کرد آن‌هم در شرایطی که این رقم هنوز در سطوح بالایی قرار داردو می توان گفت که بازار پلیمرها اگرچه وارد یک سیکل کاهش از حجم معاملات شده ولی هنوز اوضاع وخیمی را شاهد نیستیم. این در حالی است که سفرهای زوار اربعین به کشور عراق خود به عنوان یک مانع مهم در مسیر صادرات محصولات نهایی ایفای نقش کرده است اگرچه به مرور زمان باز هم شرایط صادراتی کشورمان به عراق به حالت عادی باز خواهد گشت.

معاملات گروه شیمیایی

در بازار شیمیایی‌های بورس کالا اما وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم و رشد حجم معاملات به ثبت رسید. رشد نزدیک به 17 درصدی حجم داد و ستد محصولات شیمیایی در هفته گذشته به ثبت رسید که موجب شد این رقم به نزدیکی 25 هزار و 800 تن در هفته گذشته افزایش یابد که نشان می‌دهد بر خلاف بازار پلیمرها ، بازار ترکیبات شیمیایی بورس کالا هم متعادل است و هم در مسیر رشد قرار گرفته است. این رفتار معاملاتی حکایت از آن دارد که وضعیت تولید در صنایع تکمیلی پتروشیمی مساعد است و می‌توان از روزهای فعلی به زمانی برای تعادلی مطلوب در بازار شیمیایی‌ها یاد کرد. این وضعیت نشان می‌دهد که می‌توان به بهبود اوضاع در بازار پلیمرهای بورس کالا نیز خوش‌بین بود

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است