خانه تکنولوژي ترکیب گرافن با پلی‌اورتان باعث تقویت ویژگی های محصول می شود

ترکیب گرافن با پلی‌اورتان باعث تقویت ویژگی های محصول می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polyurethane TPU

شرکت فرست گرافن اعلام کرد که آزمون‌های ایمنی مربوط به چکمه‌های نانویی با موفقیت انجام شده است. این چکمه‌ها با استفاده از گرافن تقویت شده است.

شرکت ‌فرست گرافن (First Graphene) آزمون‌های مربوط به ایمنی چکمه‌های تقویت شده با گرافن که به‌صورت مشترک با شرکت استیل بلو انجام می‌دهد را با موفقیت به پایان رساند. قرار است از این چکمه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی استفاده شود.

Polyurethane TPU

استفاد ه ز گرافن در مستربچ‌های پلی‌اورتان ترموپلاستیک

این اولین باری است که گرافن با موفقیت در مستربچ‌های پلی‌اورتان ترموپلاستیک استفاده می‌شود و از مزیت‌های این این نانوساختار در محصول پلیمری استفاده می‌شود. ترکیب گرافن با پلی‌اورتان موجب می‌شود تا مقاومت در برابر خستگی و مواد شیمیایی افزایش یافته، انتقال حرارت بهتر انجام شده و نفوذپذیری کاهش یابد.

استیل بلو یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده چکمه‌های کاری است که شهرت زیادی در طراحی نوآورانه برای چکمه‌های ایمن، راحت و بادوام دارد. پذیرش گرافن در ساخت چکمه‌ها می‌تواند به ارتقاء این محصول کمک کند.

گری جانسون از مدیران شرکت استیل بلو می‌گوید: «استیل بلو متعهد به توسعه راه‌حل‌های نوآورانه برای مشتریان ما است. ما از این توسعه فناوری که با فرست گرافن به‌دست آمده خوشحالیم و مشتاقانه منتظر ارائه این فناوری به بازار هستیم.»

در نمونه پروتوتایپ چکمه‌های تولیدی از محصول گرافنی شرکت فرست گرافن به نام PureGRAPH استفاده شده است. برخلاف فرمولاسیون‌های رایج، این گرافن‌ها متجمع نشده و ساختار یکنواختی دارند. با این ویژگی می‌توان مطمئن شد که مستربچ ترموپلاستیک کاملا یکنواخت باشد.

در کفی این چکمه‌های گرافنی از فوم‌های پلی‌اورتان استفاده شده است. این محصول بعد از تست‌های آزمایشگاهی برای انجام تست‌های میدانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کریگ مک‌گاچین، مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید: «کار توسعه‌ این محصول با شرکت استیل بلو مثال دیگری از چگونگی همکاری ما با مشتریان برای تجاری‌سازی گرافن است تا بتوانیم این ماده را در حوزه‌های مختلف نظیر کامپوزیت، الاستومر، بتن و پوشش‌های صنعتی به کار ببریم.»

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است