خانه اقتصادیگزارش و تحلیل ثبت عدد 48 هزار تن در معاملات پلیمرها در هفته دوم شهریور 98

ثبت عدد 48 هزار تن در معاملات پلیمرها در هفته دوم شهریور 98

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical product

مرجع پلیمر در بازار ایران: افزایش بیش از 20 درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقمی بیش از 48 هزار تن که بالاترین حجم معامله ثبت شده در 8 هفته اخیر محسوب می‌شود را می‌توان یکی از مهمترین رخدادها در بازار پتروشیمی در هفته گذشته عنوان کرد. این وضعیت نشان می‌دهد که بازار به سمت بهبود حرکت کرده است.

Petrochemical product

هفته جاری زمانی نیمه‌تعطیل برای بازار پتروشیمی‌ها به شمار می‌آید آن هم در شرایطی که بسیاری از فعالان بازار در هفته جاری عملکرد خاصی نخواهند داشت که این واقعیت ناخودآگاه بر رفتار معامله‌گران در بورس کالا هم اثر می‌گذارد. تعطیلات هفته جاری البته به آن معنی هم خواهد بود که تولید در صنایع تکمیلی همچون سایر هفته‌ها نبوده و ادامه فعالیت تولید در صنایع مصرف‌کننده مواد اولیه پلیمری را باید در هفته آینده پیگیری کرد. این مطلب به معنی کاهش تقاضا هم به شمار می‌رود اما هفته قبل با رشد تقاضا و افزایش حجم معاملات روبه‌رو بود.

بر اساس این گزارش ، به صورت دقیق‌تر تقاضای هفته جاری در بازار به هفته قبل از آن روانه شده و بازار در هفته‌ای که گذشت با تجمیع نسبی تقاضا روبه‌رو بوده است. در هر حال چیزی که بیش از همه برای بازار مهم ارزیابی می‌شود همان رشد حجم معاملات در هفته گذشته بوده که برخی امیدواری‌ها را به همراه داشته و البته این نکته را برجسته می‌کند که بازار در هفته جاری چندان هم مهم نخواهد بود.

از ویژگی‌های دیگر بازار در هفته گذشته رشد 10 و نیم درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقمی بیش از 48 هزار تن بود که بالاترین رقم عرضه در 8 هفته اخیر است که یک بستر جذاب را برای خرید فراهم کرد.

البته در هفته گذشته شاهد رشد تقاضا و البته کاهش حجم معاملات ترکیبات شیمیایی در بورس کالا بودیم که این داده هم به نوع خود نیاز به بررسی دارد ولی هنوز حجم معاملات در بازار محصولات شیمیایی بورس کالا به نسبت هفته‌های قبل تغییر خاصی نکرده است اما در هر حال رشد تقاضا می‌تواند به افزایش مجدد حجم معامله محصولات شیمیایی کمک کند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است