خانه خبراخبار علمی پژوهشی کاغذ با قابليت ذخيره انرژی

کاغذ با قابليت ذخيره انرژی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ذخيره انرژی

به گزارش تيم ترجمه مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت): توسط دانشمندان کاغذ جديدی متشکل از نانوسلولز و یک پلیمر رسانا طراحی شده است اين کاغذ قابلیت فوق العاده برای ذخیره انرژی داشته و از آن به عنوان کاغذ قدرت ياد می شود. بر اساس گفته محققان، یک ورق با قطر 15 سانتی متر و ضخامت چند دهم میلی متر، می تواند انرژی معادل با یک ابر خازن موجود در بازار را در خود ذخیره کند.

اين مواد را می توان صدها بار شارژ و هر بار شارژ آن تنها چند ثانیه طول می کشد.

پایه و اساس ساختاری اين مواد، الیاف نانوسلولز و سلولز است که با استفاده از آب با فشار بالا و شکست آن الیاف نازک با قطر 20 نانومتر، حاصل می شود. به اين الیاف سلولزی محلول در آب، یک پلیمر باردار الکتریکی (PEDOT: PSS) که آن هم در آب حل شده است اضافه می شود که اين پلیمر یک پوشش نازک در اطراف الیاف را تشکیل می دهد.

بر خلاف باتری‌ها و مخازن بزرگ که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از حجم زیادی از مواد اولیه در آنها استفاده می‌شود و اغلب حاوی ترکیبات سمی هم هستند، کاغذ برقی از مواد ساده تشکیل شده که شامل سلولز تجدیدپذیر و پلیمرهایی است که به سادگی در دسترس قرار دارند.

محققان ادعا می‌کنند که این ماده کشف جدیدی در هدایت همزمان یون‌ها و الکترون‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند اثر قابل توجهی بر شیوه‌های ذخیره انرژی در وسایل برقی کوچک داشته باشد.

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از این تکنولوژی در آینده نیروی برق بیشتری ذخیره کرده و جوابگوی وسایلی با نیازهای الکتریکی بالاتر باشند.

منبع 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است