خانه تکنولوژي پلیمرهای ضد تقلب مانند اثر انگشت کار می کنند

پلیمرهای ضد تقلب مانند اثر انگشت کار می کنند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر های ضد تقلب

به نقل از مرجع پليمر بازار ایران (پليم پارت) بر اساس آخرین تحقيقات با تقلید از ويژگی ضد جعل اثر انگشت روشی ارائه شده است که به کمک آن با استفاده از ذرات پلیمری بروی فیلم سیلیس چین و چروک تصادفی ايجاد می شود که کدهای اين چین و چروک ایجاد شده کاملا” منحصر به فرد می باشد.

پلیمرهای ضد تقلب مانند اثر انگشت کار می کنند

زمانیکه موضوع برچسب زدن وسایل جهت اثبات سندیت و اعتبار آنها مطرح می شود، هدف اصلی جلوتر بودن از فناوری های جعل می باشد. بهترین برچسب ها منحصر به فرد،‌ پیچیده،‌ دارای ویژگی سهولت خواندن و همچنین دشوار از نظر تولید مجدد می باشند. یکی از برچسب های احراز هویت ذاتی و طبیعی، اثر انگشت می باشد که تکرار آن بسیار دشوار، ‌اما خواندن آن ساده است.

محققانی از دانشگاه ملی سئول فرآیندی برای تولید برچسب های ضد جعل از پلیمرهای چروکیده سیلیکا توسعه داده اند که بر مبنای روشی است که اثر انگشت جهت شناسایی استفاده می کند.

بهترین برچسب ها از کدگذاری غیر قطعی استفاده می کنند، ‌بدین معنا که اگر شما فرآیندی کاملا مشابه برای ساخت برچسب های ضد جعل انجام دهید، ‌همانگونه که برای برچسب دیگری انجام داده اید، آن دو برچسب همچنان متفاوت از یکدیگر خواهند بود. این ویژگی آنها را برای ضد جعل کردن مناسب می سازد. اگرچه، استفاده از این برچسب ها هزینه هایی دربردارد.

برچسب های غیر قطعی درجه بالاتری از تصادفی سازی دارند اما پیچیدگی، یا سطح امنیتی آنها، و استراتژی رمزگشایی شان به منظور سازمان دادن برای محصولات مختلف دشوار است.  این خصیصه بسیاری از انواع برچسب های ضد جعل را برای استفاده های صنعتی ناکارآمد می سازد.

دو محقق کره ای از راهی که اثر انگشت ایجاد الگو های منحصر به فرد می کند، استفاده کرده اند تا برچسب های ضد جعل نامشابه و شکل پذیر طراحی نمایند. روش آنها شامل پوشش دادن بسترهایی، نظیر نانوذرات، با پلیمرهای سیلیکا و متعاقباً خشک کردن بستر پوشیده شده از پلیمر است، تا به بستر امکان جمع شدگی بدهد و پلیمر را چروکیده کند.

برای آزمودن این مساله که آیا برچسب های پلیمری می توانند کارایی مشابه اثر انگشت داشته باشند، آنها پلیمرها را با تکنیکی مشابه خواندن اثر انگشت مورد مطالعه قرار دادند. با استفاده از الگوریتم اثر انگشت،‌ این تکنیک با موفقیت نقاط جزییات دقیقی برروی پلیمرهای سیلیکا شناسایی کرد که نشان می دهد این روش شناخته شده که به صورت گسترده نیز مورد استفاده قرار میگیرد می تواند برای برچسب های امنیتی مورد استفاده قرار گیرد.

بعلاوه،‌آنها متوجه شدند که در مقایسه با اثر انگشت  ساختگی انسان،‌ برچسب های پلیمری شامل الگوهای جزییات دقیق به مراتب رندم تر می باشند که بدان معناست که این برچسب های اختصاصی منحصر به فردتر از اثر انگشت اشخاص است.

نخستین راهکار در کدهای غیر قطعی

ابداع کنندگان این روش ادعا می کنند که روش ارائه شده توسط آنها نخستین راهکار در کدهای غیر قطعی می باشد که اجازه تنظیم ظرفیت کد و سطح امنیتی را می دهد.

این محققان برچسب های پلیمری ابداع شده را بر روی اشیا مختلف و همچنین تحت شرایط متفاوت آزمایش کرده اند. آنها دریافتند که برچسب ها تحت دمای بالا، فرا صوت، تورم و جمع شدگی سالم باقی می مانند.

در مجموع، الگوی چروکیده پلیمرهای سیلیکا پوشش داده شده برروی یک بستر، یک برچسب امنیتی تولید می کند که می تواند برای اطمینان سازی صحت و اعتبار محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این برچسب ها سطح امنیتی قابل تنظیمی دارند و همچنین به سادگی با تکنولوژی های مشابه استفاده شده در تحلیل اثر انگشت خوانده می شوند.

برای اطلاعات بیشتر به آدرس ذيل مراجعه نماييد

http://phys.org/news/2015-02-anti-counterfeit-polymers-fingerprints.html

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است