خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رشد ۲۴ درصدی بازار نانوکامپوزیت‌های گرافنی تا سال ۲۰۲۶

رشد ۲۴ درصدی بازار نانوکامپوزیت‌های گرافنی تا سال ۲۰۲۶

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازار نانوکامپوزیت‌های گرافنی تا سال ۲۰۲۶ با رشد بیش از ۲۴ درصدی به رقم ۷۸۲ میلیون دلار خواهد رسید. پزشکی سهم زیادی در این بازار داشته و ساخت زیست‌حسگرها به‌عنوان یکی از کاربردهای مهم در این بازار شناخته می‌شود.

گرافن
براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، بازار نانوکامپوزیت‌های گرافنی از ۵۰٫۲۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ با رشد ۲۴٫۶۷ درصدی به رقم ۷۸۲٫۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

نتایج این گزارش حاکی از آن است که این بازار رشد قابل توجهی را تجربه کرده و تقاضا برای نانوکامپوزیت‌های گرافنی افزایش خواهد یافت. وجود خواص جالب توجه در این نانوکامپوزیت‌ها و تاثیر آن‌ها روی نسل جدیدی از فناوری‌ها در صنایع مختلف از جمله عوامل موثر در رشد این بازار است.

نانوکامپوزیت‌های گرافنی

نانوکامپوزیت‌های گرافنی خواص الکترونیکی، مکانیکی و گرمایی قابل توجهی دارند که این خواص موجب جذابیت صنعتی آن‌ها شده است. برای مثال در سال ۲۰۱۶ شرکت هایدال قراردادی با شرکت مواد پیشرفته هانتزمن امضاء کرد تا گرافن‌های عامل‌دار برای این شرکت تولید کند.

البته انطباق‌پذیری سخت گرافن با مواد پلیمری و پخش شدن اندک آن در پلیمرها نیز به‌عنوان عوامل سرکوب‌کننده رشد بازار شناخته می‌شود. با این حال، تحقیق و توسعه روی این حوزه افزایش یافته و این کار موجب رشد بازار نانوکامپوزیت‌های گرافنی طی سال‌های آتی خواهد شد.

اکسید گرافن با ۳۴٫۳۳ درصد، در سال ۲۰۱۸ بیشترین سهم را در این بازار داشته است و پیش‌بینی می‌شود در این بازه زمانی نیز سهم غالب را در بازار داشته باشد. همچنین به دلیل قیمت کم و افزایش تقاضا در بازار الکترونیک، پزشکی و پلیمر، انتظار می‌رود اکسید گرافن بازار قابل توجهی درطی سال‌های آتی داشته باشد.

در میان کاربردهای نانوکامپوزیت‌ها، زیست‌حسگرها از سهم قابل توجهی برخوردار بوده و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۹ درصد از بازار نانوکامپوزیت‌های گرافنی را به خود اختصاص داده‌اند.

بخش پزشکی نیز در این دوره سهم ۲۸ درصدی از بازار را خواهد داشت. تقاضا برای کاربردهای پزشکی نظیر تصویربرداری زیستی، رهایش ژن و دارو و نانوپزشکی موجب افزایش بازار نانوکامپوزیت‌ها در حوزه پزشکی خواهد شد.

منطقه آسیا اقیانوسیه با نزدیک به ۲۰ میلیون دلار، بالاترین سهم را در این بازار داشته و آمریکای شمالی در رتبه دوم قرار دارد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است