خانه علمی پژوهشی پلیمرهای زیستی ساخت محققان دانشگاه امیرکبیر در بیمارستان‌ها

پلیمرهای زیستی ساخت محققان دانشگاه امیرکبیر در بیمارستان‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
زیست‌تخریب‌پذیر

مرجع پلیمر در بازار ایران: دکتر حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تفاهم‌نامه ایجاد بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های داخلی با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته هدف‌گذاری جدیدی برای دانشگاه در راستای تاثیرگذاری اجتماعی و صنعتی انجام دادیم که برای تحقق این مسیر برنامه و اهداف خاصی تعریف و اجرا شده است.

زیست‌تخریب‌پذیر

وی عنوان کرد: برای رسیدن به شاخص‌های دانشگاه‌های نسل سوم و جدید که در آنها هدایت برون‌دادهای دانشگاه در راستای نیازمندی‌های جامعه صورت می‌گیرد از حدود چهار سال پیش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، فعالیت‌های کارآفرینی و تدوین پایان‌نامه‌ها بر اساس نیازهای صنعت در این دانشگاه قدم‌های جدیدی برداشته شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: حدود چهار سال پیش تعداد کمتر از ۲۰ واحد فناور در این دانشگاه فعالیت داشتند، اما امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه به بیش  از ۱۵۰ واحد رسیده است که اساتید و دانشجویان در این شرکت‌ها مشغول فعالیت و راهبری هستند.

حسینی تودشکی اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ رویشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه‌های داروسازی، صنایع پزشکی، برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات، محیط زیست، انرژی، نفت و فناوری‌های مالی مشغول به فعالیت هستند و به محصول دست یافته‌اند.

وی گفت: رسالت ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حمایت از این شرکت‌ها است و امیدواریم در سال‌های آینده این شرکت‌های بزرگ در روند اقتصادی دانشگاه نیز موثر باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: از سال گذشته در زمینه استقرار بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های مختلف در دانشگاه فعالیت‌هایی را آغاز کردیم که اکنون برخی از شرکت‌ها مستقر و برخی نیز درحال آماده‌سازی شرایط هستند.

حسینی تودشکی تاکید کرد: بر این اساس فضای لازم به این شرکت‌ها در دانشکده‌ها و برج فناوری اختصاص یافته که اساتید و دانشجویان نیز در این بخش‌ها فعال هستند.

وی عنوان کرد: با تاسیس بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها در این دانشگاه علاوه بر تامین نیازهای این شرکت‌ها به دنبال توسعه نوآوری و استارتاپ‌های رویشی برای رفع نیاز صنعت به صورت پایدار هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این راستا قرار است نیاز یکی از شرکت‌ها برای ساخت یک جک هیدرولیک که از جمله نیازهای گلوگاهی است، در دانشگاه تامین شود.

دکتر حسینی تودشکی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت مترو تهران نیز قرارداد منعقد کرده تا قطعات و نیازهای مترو بازطراحی و ساخته شوند.

وی عنوان کرد: در صنعت خودرو نیز کارهای متعددی انجام شده و در این راستا در دانشکده مهندسی پلیمر مکمل‌های پلیمری برای ساخت قطعات در صنعت خودروسازی درحال تولید است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشکده نساجی این دانشکده نیز در ساخت پارچه‌های ایربگ خودرو بسیار موفق عمل کرده، فرایند تجاری‌سازی تکمیل شده و در حال تولید است.

دکتر حسینی تودشکی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان و اساتید دانشکده مهندسی پزشکی این دانشگاه نیز زخم پوش‌هایی از جنس پلیمرهای زیستی تولید کردند که برخی از آنها برای اولین بار در کشور تولید شده و در حال حاضر در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: امیداوریم در سال‌های آتی با تجاری‌سازی بروندادهای علمی و رونق استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه بتواند تاثیر فراتری در جامعه و صنعت داشته باشد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است