خانه خبر افزایش 3 میلیون تنی ظرفیت تولید پروپیلن کشور

افزایش 3 میلیون تنی ظرفیت تولید پروپیلن کشور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Jaam Petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرا و بهره‌برداری از هفت طرح پروپیلنی در صنعت پتروشیمی، 3 میلیون تن به ظرفیت تولید این محصول در کشور افزوده می‌شود.

Jaam Petrochemical

بهزاد محمدی عصر روز یکشنبه، ششم مردادماه در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل طرح‌های تبدیل پروپان به پروپیلن (PDH) و پلی‌پروپیلن (PP) اظهار کرد: در صورت افزایش تولید پروپیلن باید به تنوع‌بخشی در زنجیره پروپیلن و مشتقات آن توجه شود تا به تاب‌آوری بیشتر برای واحدهای تولیدکننده بینجامد.

وی با اشاره به اینکه در صورت اجرایی شدن هفت طرح پروپیلنی، 3 میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور افزوده خواهد شد، گفت: هم‌اکنون بیش از 900 هزار تن پروپیلن توسط دو پالایشگاه و 6 مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود که به تقریب تمام آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: از هفت طرح پروپیلنی، سه طرح سلمان فارسی، هیرسا پلیمر و کوروش در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) متمرکز است که از پیشرفت مناسبی در بخش تامین دانش فنی برخوردارند و چهار طرح توسعه انتخاب، مهرپترو کیمیا، سازه صنعتی آذران و نفت و گاز رضوی در منطقه کنگان و عسلویه فعال می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه صنعت پروپیلن جذابیت و اهمیت خاصی دارد و کمک شایانی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در صنایع پایین‌دست خواهد کرد، گفت: ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی این طرح‌ها هستیم و در تلاشیم با کمک شما مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.

در این نشست هم‌اندیشی، مدیران عامل هفت طرح پتروشیمی تولید پروپیلن، گزارش مربوط به پروژه‌های خود را ارائه و مشکلات و موانع موجود از جمله تأمین مالی طرح‌ها، تأمین خوراک و بحث دانش فنی را مطرح کردند و خواستار حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح‌های یادشده شدند.

منبع: شانا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است