خانه تکنولوژي افزایش تقاضای صنعت هوافضا برای رنگ‌های نانویی

افزایش تقاضای صنعت هوافضا برای رنگ‌های نانویی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
air and space

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازار جهانی رنگ و پوشش نانویی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم با افزایش۱۹٫۱ درصدی تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۲۳٫۵ میلیارد دلار خواهد رسید. عوامل متعددی در افزایش این بازار تاثیرگذار است که یکی از این عوامل تقاضا برای فناوری‌های زیست‌سازگار است.

air and space

انتظار می‌رود در این حوزه تمرکز رو به رشد به سمت محصولات سازگار با محیط‌زیست در سراسر جهان سبب رشد بازار شود. علاوه بر این انتظار می‌رود که نوآوری‌های مهم در زمینه پوشش‌های کاربردی بیشتر از میزان پیش‌بینی شده باشد. رنگ‌ها و پوشش‌های نانویی پتانسیل زیادی برای جایگزینی با بسیاری از رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی امروزی دارند که به علت قابلیت استفاده آسان و نیز سازگاری با محیط‌زیست نسبت به سایر زیرساخت‌ها است.

رنگ‌های نانویی

خواص کلیدی مانند مقاومت در برابر خوردگی، عایق حرارتی، ضدحریق، ضدمیکروب و ضدآب و آلودگی سبب وسعت کاربری رنگ‌ها و پوشش‌های نانو شده است و در این بین بازار شاهد تقاضای قابل توجهی در صنعت هوافضا بوده است که به دلیل کاهش اثرات کربن، حفاظت در برابر خوردگی، هزینه‌های نگهداری کم و کاهش رشد یخ است.

انتظار می‌رود که منطقه آسیا و اقیانوس آرام از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۵ سهم قابل توجهی در بازار داشته باشند. از شرکت‌های کلیدی که در این صنعت فعالیت می‌کنند می‌توان به BASF SE؛ AkzoNobel؛ شرکت هنکل؛ Nanovere Technologies، LLC؛ DuPont؛ I-CanNano؛ صنایع Evonik؛ Sherwin-Williams؛ NanoShine Ltd؛ Yung Chi Paint؛ Varnish Mfg.؛.Guard NanoTech Coatings Ltd و صنایع PPG اشاره کرد.

پیشرفت‌های فناورانه در بخش نظامی و دفاع، استفاده از رنگ‌ها و پوشش‌های مبتنی بر فناوری نانو را افزایش داده است. رنگ‌ها و پوشش‌های نانو برای ایجاد سطوح صاف و شیشه‌ای طراحی شده‌اند تا سطح تماس کمی با ذرات آلودگی داشته باشند زیرا خاصیت الاستومری بودن و ضدچسبندگی در طبیعت این نوع از پوشش‌ها است. این پوشش‌ها VOC کمی منتشر کرده و به عنوان یک جایگزین مؤثر برای فلزات خاصی که در توسعه هواپیماها استفاده می‌شوند، به کار می‌روند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است